ASPA II |
Obiective: Fermieri mici şi medii profită mai mult de pe urma pieţelor interne şi externe, datorită activităţilor de marketing îmbunătăţite, dar şi implicării lor nemijlocite în procesele de marketing. Obiective pe termen scurt
Activităţi: 1. Oferirea informaţiilor despre preţuri şi tendinţele pieţelor tuturor actorilor implicaţi, precum şi facilitarea contactele şi contractele între fermieri şi antreprenori: Facilitarea colectării, prelucrării şi distribuirii preţurilor cu amănuntul şi angro de pe diferite pieţe persoanelor interesate. Instruirea tuturor actorilor în ceea ce ţine de utilizarea informaţiilor de marketing. Publicarea broşurii şi istoriilor de succes ce vizează utilizarea informaţiilor de marketing. Facilitarea contactele şi negocierea / încheierea contractelor între fermieri şi antreprenori prin (1) Colectarea şi distribuirea informaţiilor despre materiale circulante şi comercializarea produselor agricole; (2) Dezvoltarea relaţiilor între fermieri şi procesatori; (3) Instruirea fermierilor în aspecte ce ţin de calitatea producţiei, negocierea contractelor şi procesul decizional; (4) Asistarea fermierilor în operaţiuni de cumpărare-vânzare prin intermediul sistemului on-line AGRAVISTA; (5) Elaborarea studiilor şi analizelor de piaţă. 2. Asistenţă fermierilor în crearea grupurilor informale de vânzări şi cooperativelor de marketing prin: (1) Oferirea informaţii de marketing şi despre aprovizionarea cu mijloace circulante grupurilor de fermieri; (2) Organizarea vizitelor pentru fermieri la procesatori pentru familiarizare cu cerinţele de calitate şi marketing pentru produsele agricole; (3) Instruirea fermierilor în aspecte ce in de calitatea produselor agricole, negocierea contractelor şi luarea deciziilor; (4) Asistenţă fermierilor în utilizarea sistemului on-line AGRAVISTA pentru operaţiuni de vânzare-cumpărare a produselor agricole. (2) Crearea cooperativelor de marketing prin: (1) Oferirea asistenţei potenţialilor membri în dezvoltarea instituţională a cooperativelor; (2) Susţinerea aspectelor de dezvoltare a afacerilor a cooperativelor; (3) Oferirea asistenţei cooperativelor de marketing în atragerea creditelor şi a granturilor pentru dezvoltare. 3. Susţinere antreprenorilor şi grupurilor investiţionale care investesc în marketing prin: (1) Oferirea asistenţei în crearea grupurilor investiţionale; (2) Oferirea de informaţii relevante despre tehnologii, tendinţe ale pieţei, aspecte de legislaţie, standarde de calitate, potenţiali parteneri, etc; (3) Oferirea asistenţei în elaborarea planurilor de afacere ce ţin de pieţele produselor agricole; (4) Oferirea asistenţei clienţilor în completarea aplicaţiilor de credit şi în obţinerea creditelor. 4. Instruirea fermierilor Organizarea şi desfăşurarea programelor de instruire pentru fermieri în următoarele domenii: (1) Abilităţile de comunicare; Marketingul produselor şi serviciilor; (2) Dezvoltarea afacerilor; (3) Dezvoltarea Cooperativelor; (4) Abilităţi sociale şi manageriale în managementul afacerilor. 5. Îmbunătăţirea legislaţiei pentru a o face mai transparentă şi mai favorabilă fermierilor şi antreprenorilor prin: (1) Monitorizarea şi studierea legislaţiei în vigoare; (2) Organizarea meselor rotunde axate pe aspecte de legislaţie; (3) Dezvoltarea proiectelor de modificări ale legilor; (4) Desfăşurarea activităţilor de lobby pentru a obţine o legislaţie mai favorabilă şi mai transparentă; (5) Organizarea meselor rotunde, conferinţelor de presă, publicarea articolelor, editarea publicaţiilor şi luarea de atitudini; (6) Elaborarea studiilor comparative despre legislaţie; (7) Desfăşurarea campaniilor de lobby. 6. Asistenţă CDER şi cooperare mai eficientă în cadrul ei pentru a reprezenta interesele fermierilor prin: (1) Atragerea de noi membri; (2) Implicarea mai activă a membrilor în activităţile CDER; (3) Atragerea de resurse pentru activităţile promovate de CDER; (4) Instruirea continuă a membrilor CDER; (5) Convocarea Adunărilor Generale; (6) Organizarea adunărilor Delegaţiei Permanente; (7) Organizarea Cluburilor CDER; (8) Efectuarea schimbului de informaţii în rândul membrilor CDER. Rezultate aşteptate: 1. Oferirea informaţiilor despre preţuri şi tendinţele pieţelor tuturor actorilor implicaţi, precum şi facilitarea contactele şi contractele între fermieri şi antreprenori
2. Asistenţă fermierilor în crearea grupurilor de vânzări informale şi a cooperativelor de marketing
3. Susţinerea antreprenorilor şi grupurilor investiţionale care investesc în activităţi de marketing
4. Instruirea fermierilor
5. Îmbunătăţirea legislaţiei pentru a o face mai transparentă şi mai favorabilă fermierilor şi antreprenorilor
6. Asistenţă CDER şi cooperare mai eficientă în cadrul ei pentru a reprezenta interesele fermierilor
Data iniţierii proiectului: 01.01.2005 Data finalizării proiectului: 31.12.2007 |